Forgalomba állt péntek délelőtt a 2-es vonalon az első Alstom-metrószerelvény, amely az Örs vezér téri végállomásról indult a Déli pályaudvar felé. Tarlós István korszakalkotónak nevezte a járműcserét.
Jelezte azt is, hogy az első napokban előfordulhatnak apróbb meghibásodások, ezért az utazóközönség megértését kérte.
Szeptembertől havi 2-3 új vonat érkezik, 2013 márciusában pedig az utolsó új szerelvény is forgalomba áll.
Vitézy Dávid
''Véget ér a retrókorszak a főváros földalattijaiban'' - mondta a főpolgármester az első Alstom-metró indulása előtt tartott sajtótájékoztatón.
A francia Alstom összesen 22 metrót gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért. A 100 méter hosszú légkondicionált szerelvény 1023 utast képes szállítani, összesen 209 ülőhely van.
Annyiban azért ragaszkodtak a múlthoz, hogy az új metrókocsikon is Szalóczy Pál rádió- és tévébemondó hangjára "záródnak az ajtók", ahogy ezt már 15 éve megszokhatták a budapestiek.
Jelenleg hét szerelvény van Magyarországon, de ezek közül egyelőre csak egyet állítottak forgalomba, a többit futáspróbákon még vizsgálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság.
A kocsik mindkét oldalán négy-négy ajtó van. A Metropolis maximális sebessége 70 kilométer/óra.
A szerelvény egyterű, azaz az elejétől a végéig átjárható.
A kép háttere:

Hozzászólások
Küldd tovább
Leírás ki